IT održavanje
Održavanje računala
Osobno računalo predstavlja sredstvo za rad svakog pojedinog djelatnika. Efikasnost zaposlenika ovisi direktno o ispravnom funkcioniranju njegovog osobnog računala, stoga vrijeme potrošeno na otklanjanje poteškoća u radu računala mora biti svedeno na najmanju moguću mjeru.
Aktivnosti vezane za održavanje računala podrazumijevaju:
- Održavanje i administracija operativnog sustava
- Redovno ažuriranje sigurnosnih zakrpa i antivirusnih alata
- Administracija i održavanje korisničkih aplikacija
- Sigurnosne kopije važnih poslovnih dokumenata
- Ispravan rad perifernih komponenata (Pisač, skener, eksterna pohrana)
Administracija pisača i periferije
Računalna periferija može biti podjednako važna kao i samo računalo. Poteškoće u radu sa periferijom direktno utječu na produktivnost zaposlenika te je važno osigurati neometan rad bilo koje komponente:
- Pisači
- Skeneri
- All-in-one uređaji
- Čitači kartica i USB tokeni
- Eksterni diskovi
Administracija mreže
Mrežna infrastruktura predstavlja temelj svakog IT sustava. Kvalitetno održavana lokalna podatkovna mreža predstavlja prvi nivo zaštite od prijetnji sa interneta, omogućuje povezivost svih komponenti IT sustava u zaokruženu cjelinu te osigurava kontinuitet poslovanja. Usluga održavanja i administracije mrežne infrastrukture uključuju:
- Žične i bežične mreže
- Upravljanje vatrozidom
- Upravljanje sustavom za udaljeni pristup (VPN)
- Nadzor svih mrežnih komponenata
- Spajanje novih komponenata i uređaja na postojeći sustav
- proaktivno otklanjanje poteškoća u radu
Administracija servera
Serveri predstavljaju centraliziranu točku za smještaj poslovnih aplikacija te upravljanje korisničkim računima i pravima. Održavanje servera uključuje:
- Održavanje i administracija serverskog operativnog sustava
- Održavanje i administracija poslužiteljskih servisa
- Redovno ažuriranje sigurnosnih zakrpa i antivirusnih alata
- Administracija korisničkih računa i prava
- Administracija dijeljenih direktorija datoteka
Administracija sustava za backup
Sustav za sugurnosne kopije podataka (backup) predstavlja jednu od najvažnijih komponenti bilo kojeg IT sustava ili okruženja, a ujedno je jedna od najčešće zanemarenih. Ulaganje u adekvatan backup sustav osigurava kontinuiranost poslovanja u neželjenim situacijama te omogućuje dostupnost svih poslovnih dokumenata u bilo kojem trenutku. Administracija sustava za backup uključuje:
- Podešavanje i administracija backupa servera i serverskog okruženja
- Automatiziran backup na dnevnoj razini
- Sigurnosne kopije korisničkih dokumenata
- Povratak sustava u slučaju kvara hardvera, softvera ili katastrofe
Nabava opreme
Uvođenje novih komponenata u sustav može biti opsežan i dugotrajan proces. Stoga, prilikom svake nabave, preuzimamo brigu o slijedećim aktivnostima:
- Analiza zahtjeva i potreba
- Predlaganje rješenja u okvirima zadanog budžeta
- Nabava opreme
- Instalacija opreme i priprema za rad
- Migracija korisničkih dokumenata na nova računala
- Dostava i spajanje opreme na lokaciji korisnika uz minimalan utrošak vremena